CaPRieS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HONDA TWİSTER CBX 250

Aşağa gitmek

HONDA TWİSTER CBX 250 Empty HONDA TWİSTER CBX 250

Mesaj  lord_boy Çarş. Kas. 26, 2008 10:59 pm

Özellikler
Tek silindirli ve 249 cm3 hacmindeki Honda motoru üstten çift egzantrikli, 4 supaplı ve hava soğutmalıdır. Ayrı bir yağ radyatörüne sahip Honda Twister 8 bin devirde 24 beygir’in yanı sıra ile 6 bin devirde 24.3 Nm tork üretiyor.
250 cc’lik motor olarak bize sunduğu bir başka sürpriz ise kırmızı alanın ancak 10 bin devirden sonra başlaması. Bu hacimdeki motorlarda pek alışılmadık bir durum ve Honda’nın kullanımını daha da keyifli kılıyor.

Şanzıman ve Yakıt
Honda Twister’in ayrı yağ radyatörü gibi başka bir özelliği de, bir çok motordan farklı olarak 6 vitesli bir şanzımana sahip olmasıdır. Evet, bu motor 6 vitesli.. Kısa aralıklar sayesinde seri bir hızlandığınızı düşünsenizde toplam hızlanmaya bakıldığında daha çok vites atmakla zaman kaybetmişiniz hissine kapılmamak elde değil. Ama daha çok vites olsa da daha da çok değiştirsek sevdasında olanlar için bu Twister’in altı vitesli şanzımanı ideal olabilir. CBX yüksek devirlerde kullanılması gereken bir motor sanki ama tasarruflu kullanmak isteyenler için de altıncı vites seçeneğini bulunduruyor. Bu sayede 7500 devirde saatte 110 kilometrede seyretmek mümkün. Bunun yanısıra 16,5 litrelik benzin tankına sahip olduğu ve ana deponun 12,5 litre benzin aldığı düşünülerek saatte 100 kilometre bir ortalamayla 310 kilometre yol gitmek mümkün. Elbette her motorda olduğu gibi Twister’de de seri kullanıma geçildiğinde bu verilerde büyük değişiklikler oluyor, ortalam yakıt tüketimi 4 ila 5 litreye çıkıyor. En az ne yakar diye merak ediyorsanız da: Ortalama 100 Kilometre hızla gidildiğinde yakıt sarfiyatı yaklaşık 3.5 Litre cıvarında oluyor.


Devir ve Hızlanma
Daha önce belirttiğimiz gibi Twister sanki yüksek devirleri seven motor izlenimi veriyor. Düşük devirlerde pek randımanlı olmasa da CBX 4 bin ve 5 bin devir seviyesinde memnun edici bir performansa kavuşuyor. En yüksek performansı 3. ve 4. viteste gösteren motorun rahatlıkla ulaştığı hız ise saatte 120 kilometre.
Fabrika verilerinde saatte 148 Kilometre olarak geçen veriye ulaşmak biraz zor. Ancak yol ve rüzgar durumuna göre yakalanması mümkün olan gözüken bu son hız daha çok saatte 140 kilometre sınırında kalıyor. (Belki de motor iyice açıldığında..) Sınırında kalıyor derken, tüm elverişli şartların lehime çevrilmiş halinden bahsediyorum. Yani rüzgarı kesinlikle arkama almışım. Aksi halde 120′de uzun bir süre boyunca takılıp kalmak işten bile değil. Kısaca: Rüzgarınız bol olsun..


Yol ve Konfor
Twister’de vites değiştirmek oldukça kolay. Altı ileri vites sayesinde yakıt tasarrufunda oldukça iddialı olsa da, 250 cc’lik bir motor için bir sürpriz bulundurmuyor.. Alışagelmiş bir 250 cc performansı. Konfor açısından, yani amortisörlere bakıldığında Twister orta ayar’ı tercih etmiş görünüyor. Ne bir yarış motoru kadar serti, ne de enduro gibi yaylanan bir motor, dolayısıyla memleket yolları göz önüne alındığında ve bunun naked tipinde bir motor olduğu da unutulmadığı taktirde gayet mantıklı bir ayar gibi geliyor. En azından virajlarda sağlıklı bir yol tutuşu var diyebiliriz.
Ön fren disk, arkada ise kampana kullanılmış olan CBX 250′in frenlemesi de oldukça başarılı, bunda standart olarak bulunan Pirelli lastiklerin payı olsa gerek.. Kendinizi bir süre alıştırdıktan sonra kontrol edilmesi çok da zor olmayan bir motor.


Genel: Kumandalar, Aksesuarlar..
Sele, elcik ve pedalların konumları son derece rahat. Selektör düğmesinin sol işaret parmağına göre olan konumu ise büyük bir artı.
Gösterge panelinde hız ve devir analog olarak veriliyor. Dijital olarak gelen veriler ise şunlar:
-Saat
-Kilometre
-Tripmetre
-Benzin Göstergesi
Gündüzleri kimi zaman büyük bir sorun haline gelebilen gösterge okuma derdi Twister’de yok. Twister’da kullanılan 100/80 arka ve 130/70 pirelli MT75 arka lastikleri ve 5 kollu jantlar motora oldukça sportif bir görünüm veriyor. Estetik açıdan özellikle arkadan görünümde spor egzos, geniş arka lastik ve yarış tarzı kuyruk motora hoş bir görünüm veriyor.
lord_boy
lord_boy

Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 26/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz